دوره دوم، شماره ششم

دوره دوم، شماره ششم


در این شماره میخوانید:

 

  • سرمقاله : از علم تا مدرک؛ داستان غم انگیز دانش در دانش‌گاه؛ محمدحسین بادامچی
  • نمره چه بلایی بر سر ما آورده؟ ؛ مرثیه ای برای نظام ارزیابی دانشگاه؛ جواد درویش
  • آداب استادی ایرانی در دوراهی اسلام و غرب؛ تحلیلی بر رابطه استاد و دانشجو از منظر اخلاقی و رفتاری؛ وحید ضرغامی
  • هجده، ده، پانزده؛ محمدقائم‌ خانی
  • نظام آکادمیک مقلد پرور یا مجتهد پرور؛ سینا عزیزی
  • علم روی سر در یا علم توی کلاسها؛ نیما نریمانی
  • فارغ التحصیلان به کجا می روند؛ تحلیلی جریان‌شناسانه از خروجی‌های نظام آکادمیک؛ محمد حسین‌بنا
  • آفت تخصص گرایی؛ نقدی بر فرآیند تخصصی شدن علوم؛ علی سراج
  • حلقه مفقوده علم در دانشگاه؛ تأملی در باب ضرورت آموختن مبانی فلسفه و تاریخ علم توسط همه دانشگاهیان؛ رشید قانعی
  • آیا واقعا تلازمی میان دانشگاه و تولید علم وجود دارد؟ ؛ دانشگاه، بدیهی پارادکیسکال؛ محمد شمس‌الدینی
  • نظرخواهی درباره فرآیند جدید جذب اساتید؛ احمد تنه‌کار

 

بازتاب

  • این دانش لیبرال که می‌گویید کجا تدریس می‌شود؛ محمدعلی انصاری
  • پاسخ مهاجر؛ در جستجوی آرمان یا علم بی آرمان؛ محمدحسین بادامچی
  • زیر تیغ؛ دانشگاهی که هست، دانشگاهی که بود و باید؛ یاسر میرزایی
  • میز‌گرد انتخاب رشته، تخصص‌گرایی کور یا مأموریت‌گرایی آگاهانه
  • MBA حلقه اتصال این روزهای دانشجویان نخبه و کارآمدی کشور؛ محمد جلالیان
  • آیا روش بهتری وجود دارد؟ ؛ نقدی بر «MBA شریف، مفر یا ضرورت»؛ حسین غفوری
  • هنوز نبض علوم انسانی می‌زند؛ نقدی بر مقاله «علوم انسانی، خدمت‌کار دنیای فنی و مهندسی»؛ ابوالفضل مرشدی
  • پاسخ مهاجر؛ نبض که حس نمی‌شود؛ جواد درویش
  • تأملی بر نقدهای وارده بر مطلب «MBA شریف، مفر یا ضرورت»؛ رشید قانعی

دانلود این شماره مهاجر

جلد 2